Sayfalar

6 Temmuz 2010 Salı

Yaz stajı - Building wiki

Dönem biter bitmez İstanbul'da yapmayı planladığım stajımı görüştüğüm şirkete özrümü ileterek iptal etmek zorunda kaldım ve Ankara'daki kursum nedeniyle alelacele Ankara'da stajyeri aramaya başladım. Stajyer alımının çoğu şirket için bittiği zor bir dönemde LST firmasıyla görüştüm ve staj için kabul edildim. Umarım Ankara'ya gelme tercihim benim için hata olmaz ve yaz sonunda kafamı taşlara çok vurmamış olurum.

Bugün itibariyle stajımda 3. günü geride bıraktım ve üzerinde uğraştığımız konu ise şirket içi wiki uygulaması. Yani şirketin yapmış veya yapmakta olduğu projeler, bu projelerin süreçleri(kalite yönetim süreci, mühendislik süreci, iyileştirme süreci vs.) ile ilgili dökümanların belli bir hiyerarşiye göre düzenlenmesi ve şirket çalışanlarının bu dökümanları rahatça inceleyebileceği, düzenleyebileceği bir wiki oluşturmaya çalışıyoruz. Bu hiyerarşinin yanında wikinin farklı fonksiyonlarıda olacak tabiki.

Üzerinde çalıştığımız wikiden bahsetmeden önce wikinin ne olduğundan bahsetme gereği duydum. Wiki deyince doğal olarak aklımıza önce wikipedia geliyor. Wikipedia'nın da şu anda örnek verilebilecek en iyi wikilerden biri olduğunu söyleyebiliriz. Peki nedir wiki? Nasıl tanımlayabiliriz? Wikipedia'nın güzelliğinden bahsettik, o zaman wikinin tanımınıda oradan alalım;

Wiki, GNU Özgür Belgeleme Lisansı altında kullanıcıların yeni sayfa yaratmasına, sayfalarda düzenlemeler yapmasına ve bu sayfaları birbirine bağlamasına izin veren (olanak sağlayan) bir yazılımdır. Wikipedia bu wikilerden en çok bilinenidir. Gruplar, wiki sayesinde kolayca büyük dökümantasyonlar oluşturabilir. Diff özelliği sayesinde sayfanın önceki sürümleri görülebilir ve böylelikle belgeler arasındaki sürüm farklılıkları takip edilebilir. Sayfalar arasındaki bağlantılar ve sayfa biçimlemeleri sistem tarafından otomatik olarak yapılandırılacağından, bilgiye erişme ve bilgi belgeleme wiki ile son derece kolaylaşmaktadır.

Wiki ismi Hawaii dilinde "hızlı" anlamına gelen wiki kelimesinden türetilmiştir. İlk basit wiki sitesi olan WikiWikiWeb'i Ward Cunningham oluşturmuştur.

Wiki oluşturmak için kullanılabilecek birçok araç var ama biz Atlassian firmasının java tabanlı Confluence uygulamasını kullanıyoruz. İlk defa bir wiki uygulaması üzerinde çalıştığım için başka bir araç kullanmadım ama Confluence oldukça rahat görünüyor. Kolay ve anlaşılabilir arayüzüyle şimdiye kadar zorlandığım bir nokta olmadı. Ayrıca kullanımıyla ilgili de bol döküman ve plugin mevcut.

Şirket içerisinde yine Atlassian firmasının JIRA uyulaması da kullanılıyor. Wikiyi buna entegre olarak oluşturmaya çalışacağız.
İlerleyen zamanlarda wiki deneyimim arttıkça bu konularla ilgilenenlere yardımcı olması için wikiyle alakalı yazılar yazmayı düşünüyorum. Umarım düşündüklerimi uygulayabilirim.

Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayırlısı olsun bakalım...

fatih tuna çetinhan dedi ki...

Teşekkürler...