Sayfalar

24 Aralık 2009 Perşembe

Markalarda Maskot Geleneği

Pazarlama ve reklam sektörü şüphesiz bütün markalar için çok önemli ve sektörde kıyasıya bir rekabet var. Aslında rekabetin parametresi belli; markanın ismini olumlu bir şekilde öne çıkarabilmek. Bir süre bu iş, markanın logosu üzerinde değişiklikler yapma, efektiv logolarla piyasaya girme şeklinde devam etti. Logoda farklı renkler, fontlar kullanma gibi hatta köşeli harflerden ziyade daha yuvarlak hatların kullanılmaya başlandığını düşünüyorum. Tabi zaman ilerledikçe yeni fikirler, modeller gördük piyasada. Bunlardan biriside maskot kullanma geleneği oldu. Artık logodaki, isimdeki renklilik yeterli görülmüyor ve markalar reklamlarını kendileriyle özdeşleştirmeye çalıştırdıkları maskotları üzerinden yapmaya çalışıyorlar. Hatta uygulaması oldukça başarılı olmuş ve maskotu isminin önüne geçmiş markalar bile var. Mesela sizinde bildiğiniz üzere MICHELIN lastik markasının garip beyaz bir adamı var. Bunu o kadar ön plana çıkarmışlar ki benim michelin ismini unutma imkanım var ama o beyaz adamı unutamam heralde.

Aynı şekilde Turkcell'de kendine özgü karıncasıyla yıllardır bu uygulamayı yapıyor ve oldukça başarılı. Bütün Turkcell bayilerinde, Turkcell reklamlarında eksik olmayan bir obje haline geldi. Bazı markaların bu uygulamada başarılı olması ve belki bu şekilde pazar paylarını ciddi anlamda artırmaları diğer markalarıda buna teşvik etmiş olacakki günümüzde birçok markanın maskotu var artık.

Arçelik yıllar önce gözümüze o kadar çok alıştırdığı logosunu bi yana bırakıp yepyeni bir logoyla ve Çelik le değişime gitti. Artık önemli bir taraftar kitlesi var Çelik'in. Bunun yanında Yapı Kredi WorldCard ı mor vadaalarıyla tanıttı. Bir süre sonrada aveanin southpark'a yakın bir köyden çıkıp geldiklerini düşündüğüm geniş ailesiyle tanıştık.

Ağustos 2008'de TTNet'ten sonra yeni adsl markası olarak BİRİ'de sarı adamlarla girdi piyasaya. Geçtiğimiz yıl İstanbul Üniversitesi'nin düzenlediği bir etkinlikte konuşan Koç.net genel müdürü Mehmet Ali Karaca piyasada yeni oldukları dönemde sokaklara bu sarı adamlardan saldıklarını hatta halkın biri'yle ilk sokakta tanıştığını söylemişti. Doğal olarak bu sarı adamlar halkın garip ilgisini çekti ve büyük ihtimalle akıllarda kalıcı oldu. Artık biri'yi taksilerde otobüslerde tvlerde çok rahat görebilmek mümkün.

Gösterişin her zaman ön planda olduğu, içerikten fazla sunuma önem verildiği piyasada maskotlar önemli bir rol alacağa benziyor. Aslında reklamdaki boyutta artıyor. İki boyuttan üç boyuta geçildi, daha nerelere gidebileceğini göreceğiz. Hayal gücünün sınırı olmadığı için ilerde çok daha ilginç, keyifli modellerle karşılaşabilmemiz mümkün. Yeterki siz alın verin ekonomiye can verin!!

1 yorum:

mürüvvet dedi ki...

Doğru.Reklamlarda uygun bir şekilde yapıyor, artıyor.Neler değişiyor neler???
Geleceğini bakalım...