Sayfalar

7 Aralık 2009 Pazartesi

Yeditepe 3 Boyut - Fotoğraf Sergisi

Bugün Kadıköy'den vapurla karşıya geçmek için Kadıköy İskelesi'ne girdiğim sırada üst katta bir resim sergisinin olduğuna dair kocaman afişler gördüm. Afişler Ender Enön'ün 3 byutlu resim galerisinin olduğunu yazıyordu. Yeşil-kırmızı renkli gözlüklerden bir tane alıp sergiyi dolaştım ve çok beğendim. 70-80 civarında resim vardı ve hepsi çok güzeldi. Sergiyi dolaşmam esnasında serginin sahibi Ender Enön ve 3 arkadaşıyla tanıştım. Benden 2dk önce gelen iki gencin sergiye olan ilgisizliğine sitem eder gibilerdi. Salona girip gözlükleri taktıktan sonra "bu ne ya!" deyip çıkıp gitmeleri biraz sinirlerini bozmuş anlaşılanki bana "neden ilgini çekti" gibi sorular sordular ve birazda mutlu oldular galiba.

Serginin sahibi Ender Enön'ün esas branşı gemi ve makine mühendisliği. Kimya sektöründede çalışmış ama artık emekli. Gençlik yıllarında özellikle 3 boyutlu görüntülere meraklı iken yeterli teknik donanım olmamasından dolayı bu hobisine biraz ara vermiş. Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle tekrar bu yeteneğini ortaya çıkarmaya karar vermiş ve çalışmalara başlamış. Bu işide son derece zevkle yapıyor.

3 boyutlu resimlerin nasıl yapıldığı konusunda biraz daha ayrıntılı bilgi istedim Ender Bey'den. Fotoğrafın 3 boyutlu algılanabilmesi için kırmızı ve yeşil resim var. Bu resimler 2 göz aralığı mesafesinde 2 kamerayla çekiliyor. Bilgisayar ortamında Stereo Photo Maker programıyla resimler birleştiriliyor ve gerekli ince detaylar ayarlanıyor. Tabi resimlere kırmızı-yeşil gözlüklerle bakmak gerekiyor. Çıplak gözle resimdeki derinlik anlaşılmıyor. Bunun sebebide gözlüğün yeşil kısmı kırmızı resmi, kırmızı kısmıda yeşil resmi algılamamızı sağlıyor ve derinlik algısı oluşuyor. Kamera nasıl olmalı diye sordum ve "yüksek çözünürlük veya zoom gibi özelliklere gerek yok telefonda çekilen resimler bile yapılabilir" cevabını aldım.

Sandığımdan kolay yapılabilir bir işmiş. Ortaya çıkan ürünler gerçekten çok güzel. Yolunuz düşerse uğramanızı tavsiye ederim. Kendinizi resimdeki caminin önünde uçuşan güvercinler arasında veya sahildeki kafede birşeyler içen insanlar arasında hissedin. Gerçekten denemeye değer. Ücretsiz ve gezmek için herhangi bir işlem gerekmiyor. Sergi 12 Aralık'a kadar Kadıköy İskelesi Şirket-i Hayriye Sanat Galerisi'nde.

2 yorum:

mürüvvet dedi ki...

Çok güzel bir sergi.Tebrikler...

selmankocael dedi ki...

geçen sene de vardı aynı sergi. hatta ben 3d gözlüğünü kendi gözlüğüm üzerine takmaya çalışırken düşürüp gözlüğümü kırmıştım. bir yandan kötü bir hatırası var bende. ama güvercinleri unutamıyorum.