Sayfalar

10 Haziran 2009 Çarşamba

e-tohum Kafe Toplantısı - ideshot.com


Günlük hayatımızda o kadar çok marka kullanıyoruz ki artık elimizi attığımız her yerde bir marka var. Yemekten tatile, iletişimden sağlığa bir çok sektör için bunu çok rahat söyleyebiliriz. Tabi bu markaları kullanırken genelde "tamam ya düşünülmesi gereken her şeyi düşünmüşler" diye bir yorumu pek yapan olmaz. Eminim ki herkes "ya şöyle yapsaydı bence daha çok müşteri toplardı" veya restoranda yemek yedikten sonra "bence burası için self servis daha iyi olur" gibi önerileri kendi içinde hep yapar ve her zamanda bir fikrimiz olmuştur mutlaka.

Tamam bunlar bildiğiniz şeyler biliyorum ama farklı olan şu ki; artık bu önerileriniz, fikirleriniz kafanızın bir tarafında çürüyüp kalmayacak. Artık sizden başkalarıda hatta eleştirdiğiniz veya herhangi bir şey önermek istediğiniz markaların yetkilileri de bundan haberdar olacak.

Neden mi bahsediyorum? Tabiki ideshot..

Dün(10.06.2009) Bersay İletişim Enstitüsü'nde Burak Hoca(Burak Büyükdemir-kendisine çok teşekkür ederim)nın davetiyle ilk kez bir e-tohum toplantısına katıldım. Beklediğim gibi çok heyecanlı ve inanılmaz zevkli bir organizasyon gerçekleşti. Toplantı açılışını Burak Hoca yaptıktan sonra sözü ideshot kurucularına bıraktı. Gündem ideshot...

İdeshot'ın fikir babaları ve bizzat geliştiricileri Harun Pekşen(solda)-Metin Kahraman(sağda) ikilisi. İkilinin anlattıklarına göre proje henüz 6 aylık. Projenin amacı ise marka ve kullanıcıları bir araya getiren bir platform oluşturmak.

Yani ideshot (tabi üyeyseniz)biraz önce bahsettiğim kafanızın kenarında çürümeye yüz tutmuş önerilerinizi markalarla buluşturmak için hazırlanmış bir platform. Sadece öneri yapmak zorunda değilsiniz, yapılan önerilere yorumlar yapabilir, ortaya atılan fikirlerin gelişmesinde pay sahibi olabilirsiniz.

Belirttikleri rakamlarsa projenin 6 ay gibi kısa bir sürede ne kadar hızlı ilerlediğini gösteriyor. 13 marka, 1300 den fazla üye, 350 den fazla öneri, 500 den fazla yorum....

Yapılan öneriler de tabiki havada kalmıyor. Öneriler genelde markaların pazarlama müdürü veya markanın belirlediği yetkiliye doğrudan ulaşıyor. Hatta gerçekleşmiş öneriler bile var. Mesela ideshot üyelerinden Burcu Sarar'ın CEVAHİR avm de güvenli ve makul fiyata vestiyer fikri gerçekleşmiş. Rixos Hotels'in de aldığı bir öneriyle second life taki Rixos Hotel müşterilerine real life ta Rixos Hotel tarafından özel indirimler verilmeside hayata geçen diğer bir öneri.

Projeyi .NET te geliştirmişler ve sürekli yeni özellikler eklediklerini söylediler. Hatta ideshot'ın yeni versiyonunun müjdesini bile verdiler. Çok yakında kullanıma hazır olur diye umuyoruz.

İdeshot ismi niye yabancı olmuş derseniz ileriside düşünülmüş ve hedef yeterli büyüklüğe ulaştıktan sonra dünyaya açılmak....

Açıkçası ben projeyi çok beğendim. Çok yaratıcı, yenilikçi ve tam marka kullanıcılarının istediği gibi bir proje bence.

Eğer hala ideshot la tanışmadıysanız bir an önce tanışın ve yaratıcı fikirlerinizi markalarla paylaşın...

Metin ve Harun beyleri çalışmalarından dolayı tebrik ediyorum ve başarılar diliyorum. Umarım hedefleri gerçekleşir ve ideshot bir dünya markası olur. Çünkü artık içimizden çıkan dünya markalarına gerçekten ihtiyacımız var.


Sonuç olarak e-tohum toplantısı benim için günün en verimli bölümü oldu. Bu fırsatı bana verdiği için Burak Hoca'ya ve tüm e-tohum ekibine tekrar çok teşekkür ederim.

Görüşmek üzere..

2 yorum:

Selçuk Ertuğrul dedi ki...

Bu tür etkinliklere katılıp izlenimlerini bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederim Fatih. Sizden de yeni girişimler bekliyoruz. Bol girişimcilikler dilerim... Artık peşimi bırakırsın bu yorumdan sonra :)

fatih tuna çetinhan dedi ki...

yok selçuk peşini bırakırsam pes etmişim demektir. kusura bakma:)