Sayfalar

29 Kasım 2012 Perşembe

e-tohum Kafe Toplantısı - 29 Kasım 2012

3 Kasım e-tohum toplantısından sonra, yoğun iş temposunun arasına sıkıştırabildiğimiz güzel bir etkinlik oldu bugünkü e-tohum kampı. Konuşmacılar bir süre önce iphone uygulamasıyla ses getiren dakick.com kurucusu Serkan Ünsal ve Markapon macerasından sonra girişimciliğe DriveYoyo kurucu ortaklığıyla devam eden Can Turanlı'ydı. Genelde soru-cevap şeklinde ilerleyen konuşma sohbet formatına döndü.

Sözün seyirciye veriliyor olması iyi bir şey ama bazen de kontrolsüz ve konu dışından gelen sorular konuşmanın asıl konusunu dağıtabiliyor. Konuşmanın tamamen konuşan kişinin kontrolünde olmasının da, dinleyicinin çok aktif olmasının da hem avantajları hem dezavantajları var.


Ben de konuyu dağıtıyor gibi görünürken hemen topluyorum ve Özyeğin Üniversitesi'nin ev sahipliği yaptığı bu etkinlikte paylaşılan bilgileri aktarmak istiyorum.


  • Aileniz girişimci olduğunuz zaman size işsiz gözüyle bakabilir. Bu tür tepkilere hazırlıklı olunmalı,
  • Girişiminizde kendi yeteneklerinize ve karakterinize göre pozisyonunuzu seçmelisiniz. Craiglist'in kurucusunun müşteri servisi bölümünde müşteriden gelen mailleri cevaplaması gibi,
  • Unutulmamalı ki bir internet girişimi sadece programlamayla bitmiyor, bir sürü insan yönetmek zorunda kalacaksınız.
  • Şirket kurmak kolay, kapatmak zordur.

Neden girişimci olmalıyım? Kurumsal firmada çok iyi şartlarda çalışırken deli miyim de girişeyim?


Serkan Ünsal: Kurumsal firmada çalışırken mutluydum, girişimci olmak da beni mutlu ettiği için istiyorum. Girişimci olmak için birçok madde sayılabilir.

Can Turanlı: Kariyer ya da girişimcilik tatminkarlık meselesi. Kurumsal firmada hep daha iyisini isterken, bir odamın olmasını hayal ederken bütün amacımın asla bu olamayacağını düşündüm ve girişimciliğin beni daha çok tatmin ettiğini hissettim.

Bu kadar kısa sürede yatırımı nasıl buldunuz?

Serkan Ünsal: Turkcell'de çalıştığım yılların, tecrübenin ve networkün sayesinde yatırım bulmakta zorlanmadım. Çalıştığım süre boyunca yatırıma meyilli insanlara yakındım ve birçok girişim sunumu izledim. Yatırımcıya nasıl gidileceğini artık iyi biliyordum.

İlk girişim başarısız olursa bu daha da heyecanlandırmalı mı yoksa pes etmek mi gerek?

Can Turanlı: Girişimciliğin verdiği tatmin duygusuyla ilk projem başarısız olsa da 2. projeye aynı coşkuyla başladık.

Kurumsal firmada çalışırken, risk almadan girişmeyi neden denemediniz?

Serkan Ünsal: Kariyer ve girişimcilik aynı anda olmaz. Toplantı bile yapamazsınız. Ben çalışırken sadece iş planını hazırladım. Diğer bütün süreçlere işten ayrıldıktan sonra girdim.

Klon model hakkında gelen bir soru üzerine;

Burak Büyükdemir: Para kazanıyorsan iyi bir kopya da girişimciliktir. Örneğin Marmaris Büfe...
Girişimcilik süreklilik gerektirir. Bir anda Microsoft, Silikon Vadisi beklemek hayal olur. Devletin bütün teşvikleri bir girişime verilse bunların kopyasını yapmak imkansızdır. Başlangıç için klon model sorun değil ancak süreklilik için inovasyon ve katma değer şart.

Serkan Ünsal: Bir kopya her zaman daha kolay yatırım bulma şansına sahiptir. Çünkü daha önceden benzerlerinin olması fikir verir ve daha inandırıcı olur.

Toplantı sonrası

Girişimcilik sürecinde ne tür dersler aldınız?

Serkan Ünsal: Girişimcilik her gün bir şeyler öğretiyor. Yarın yeni bir rakip çıkma ihtimali olduğu sürece sürekli aktif olmak zorundasınız.

Sosyal medyayı nasıl kullanıyorsunuz? Şu anki iletişim yolları olmasaydı yine de girişimci olur, fark yaratır mıydınız?

Serkan Ünsal: Sosyal medya kullanım alışkanlıklarım değişti. İnsanların benden beklentileri doğrultusunda paylaşım yapmaya başladım. İş-arkadaş çevresini ayırdım. Girişimcilik için iletişim yollarından ziyade, bir ihtiyacı çözmeye odaklandım. Bu yüzden yine girişimci olurdum.

Can Turanlı: Yaptığım projeleri sosyal medyaya çok inandığım için yaptım. Emin değilim ama sanırım sosyal medya ve internet bu kadar güçlü olmasaydı herhalde girişimci olmazdım.

Gün sonunda Serkan Ünsal'ın yazdığı kitap kapış kapış gitti. Bana kalmadı ne yazık ki...

Önemli paylaşımları için konuşmacılara ve etkinliğin düzenlenmesinde payı olan herkese çok teşekkürler...

Görüşmek üzere...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sizi uzun zamandır takip ediyorum bu gibi etkinlikleri hiç kaçırmıyorsunuz.
Kafanızda güzel şeyler var sanırım Yakında bir patlama meydana getirecek girşiminizi duyuracakmışsınız gibi hissediyorum.
Başarılar.