Sayfalar

20 Aralık 2010 Pazartesi

Soner Bakkal'ın Pazarlama Hataları

Mahallede 5.yılıma girdim, doğal olarakta 5 yıldır aynı yolları yürüyor, aynı esnafla selamlaşıyorum. Mahallenin gece 12'den sonra tekin olmaması dışında henüz mahalle sakinleriyle ciddi bir problem yaşamış değilim.

Sizle paylaşmak istediğim, problem değil de daha çok hemen yanımızdaki bakkal Soner'le 1.5-2 yıldır yaşadığım garip iletişimsizlik. Evet iletişimsizlik çünkü ne zamanki bakkal Soner artık kendisinden alışveriş yapmayacağımı anladı ondan sonra bana verdiği selam şekli değişti, beni görünce bir umursamazlık halleri, içten içe bir tripler, anlayın işte...

Belli bir süre arkadaşlarla sık alışveriş yaptığımız, yaptık mı da koca koca poşetlerle dükkanından çıktığımız bakkaldı Soner. Hatta yurttan da epey müşterisi vardı. Belki bu tercihimiz ne Soner'in kişiliğinden ne de fiyatların cazip olmasındandı. Yurda en yakın bakkal olmasıydı bizi her gün oraya götüren. Daha sonraları abur cubura giden paranın öle böle olmadığına karar verdik ve farklı bakkallara da uğramaya başladık. Sonra dedikki yok arkadaş Soner bizim paramızı hak edecek kadar iyi değil, neden mi?

  • Ürünleri diğer bakkal, marketlere göre 25, 30 kr daha fazladır,
  • Bakkala girince TV'den müşteriye başını çevirmiyor, ilgi alaka 0(sıfır)(Allahtan selamımızı alıyor)
  • Ürün çeşitliliği konusunda umursamaz(Defalarca istediğimiz bir meyve suyundan birkaç tane koy be arkadaş, ölmezsin)
  • Kuruyemişleri olması gerektiği kadar taze olmuyor(du!)
Hal böyle olunca biz yamacımızdaki Soner'den değil de 10m ilerdeki marketten alışveriş yapmaya başladık. Bizim bu kararımız yurttakilerin tamamını etkilemediyse de 150 kişinin 50sini kaybetmek bile Soner için büyük kayıptır. Sizinde tahmin edeceğiniz gibi bu halden memnun olmadığını düşündüğüm Soner de yoldan gelip geçerken bize daha soğuk, daha umursamaz davranıyor haliyle. Hele bir de marketten elimizde poşetle çıkmışsak vay arkadaş yandık!

Bize kızıp somurtacağına, tavır yapacağına bunlar neden benden alışveriş yaparken üstüme gül kokladılar diye düşünmez mi insan anlamıyorum? "Küstüm, oynamıyorum" yerine esnaflığındaki, ticaretindeki eksikleri hataları düşünüp kendine çeki düzen versene be adam! Senden teknolojik, asortik, sinerjik, astronomik şeyler beklemiyoruzki.

Amacım Soner'e buradan laf sokmak, içimi dökmek veya arkasından konuşmak değil ama her alışveriş merkezi açıldığında ağzına ne gelirse söyleyen esnaflarımızın kendilerini tartıya koyduktan sonra haklarını aramaları daha mantıklı geliyor bana. Esnaf müşteriyi kazanmasını bilmeli arkadaş, yoksa yolunu değiştiren müşteriyi ağzınla kuş tutsan çekemezsin tezgahına... Sen müşteriyi çekmek için elinden geleni yapıyor musun, o zaman bende seni destekliyorum. Yoksa ne grosmarkete gitmeme bişey deme hakkın var ne de alışveriş merkezine...

Hiç yorum yok: