Sayfalar

25 Kasım 2010 Perşembe

Gazete Devrimi

Biz Türkler için gazetenin ayrı bir yeri olduğunu düşünüyorum. Gazeteden kastım isimler değil yayınlar yani sabah elimize aldığımız, spor sayfalarından başlayarak sayfalarını geriye doğru çevirdiğimiz 3üncü sayfa haberleriyle meşhur kağıt topluluğu işte.

Bizim için haberleri, köşe yazılarını o kağıtlardan okumanın keyfi ayrı değil mi sizcede? Açıkçası benim için haberleri özellikle köşe yazılarını internetten okumakla gazeteden okumak çok farklı. Teknoloji çok hızlı gelişiyor, gazetelerin internet siteleri mobil servisleri çıkıyor ama ben daha uzunca bir süre haberleri o kağıt baskıdan takip etmek isteyecek büyük bir kitle olacağına inanıyorum. En azından şu anda bu kitlenin mevcut olması benim bu yazıyı yazmam için geçerli sebeptir.

Yazıdan önce herhangi bir araştırma, kamu oyu yoklaması yapmadım ama bana katılacak insanlar olabileceğini düşünüyorum ve artık gazetelerin fiziksel devrime gitmesi gerektiğini düşünüyorum. Zaten içerik olarak, görüş olarak, tarafsızlık olarak devrime gitmeleri imkansıza yakın olduğu için şu anda derdimiz fiziksel devrim. Fiziksel devrimden 2 şeyi kastediyorum; gazete kağıdı ve gazete boyutu.

Artık elime gazete aldığım zaman 5 dk içerisinde gazetedeki haberlerin elime geçmesini istemiyorum. Arkadaş ben o gazeteyi içerisindeki haberleriyle sevdim, kalsın orda, oradan okumak istiyorum. Hangi çağda yaşıyoruz. Bu kağıdın alternatifi yok mu? Kuşe kağıt olmak zorunda değil, şu anda kullanılan kağıtlardan daha iyi bir alternatif olduğuna eminim. Habertürk okumuyorum ama kağıt kalitesi iyi gibi (iç sayfalarıda dışı gibi mi bilmiyorum)

Diğer noktada Habertürk ve Radikal gazetelerinin stratejilerini destekliyorum ve diğer gazetelerin de bu değişime gitmeleri gerektiğini düşünüyorum. Şu anda gazetelerimiz oldukça büyük. Bu konuda-alışkanlıktan olsa gerek- benim gibi düşünmeyen birçok insan var ama bence Habertürk ve Radikal gazetelerinin boyutları çok ideal ve kullanımı daha kolay.
Gazete okumayı seven bir milletiz, keyif çayının yanında gazetemiz eksik olmaz ama gazete okurken elimiz renk değiştirmese, kullanımı daha kolay olsa fena mı olur? Gazete tercihlerimizi boyuta ve kağıt kalitesine göre değil de yazar, içerik kalitesine göre yapmamız gerekmez mi? Bir gün olacak diye bekliyoruz, bakalım...

Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: