Sayfalar

7 Ekim 2010 Perşembe

Blogun Kayıtlı Olduğu Mail Adresi Nasıl Değiştirilir?


2008'den bu yana blogumda keyifle yazıyorum ve bir terslik olmadıkça da yazmaya devam edeceğim inşallah. Bu yazımda değinmek istediğim nokta ise; blogumda yazmaya başlamamdan itibaren içimde bir gıcık olan, bana ekstra zaman kaybettiren ve üşengeçliğimden dolayı üzerinde durmadığım basit ama çözülmesi gereken bir konu; blogumun kayıtlı olduğu mail adresini değiştirmek...

2 yıl önce blogumu oluşturuken hotmail hesabımı kullanmıştım. Bunu neden yaptım tam olarak hatırlamıyorum, belki ilk başta blog kavramını pek önemsemediğimden veya dikkatsizliğimden oldu ama sonuç olarak bu hesabımı kullanmıştım. Hal böyle olunca diğer bütün google servislerini kullanmak için ve blogumu düzenlemek için 2 ayrı google hesabım vardı ve sık sık aralarında geçiş yapıyordum. Bu gereksiz vakit kayıplarından kurtulmak için blogumun kontrolünü de gmail hesabım üzerinden yapmak istiyordum. Uzun bir aradan sonra vakit ayırıp araştırdım ve bunu düzelttim. Bu şekilde bir değişikliğe ihtiyacı olan olursa vakit kaybetmesin, diğer işlerine daha fazla vakit ayırsın diye bunu nasıl yaptığımı paylaşmak istedim;

Diyelimki yıllar önce blogunuzu abc@hotmail.com üzerinden almıştınız ama artık "bu böyle gitmiyor" dediniz ve blogunuzu abc@gmail.com üzerinden yönetmek istediniz, yapmanız gerekenler;

1- Google'dan abc@hotmail.com hesabınızı açın ve blogunuzun yönetim paneline gidin.
2- Buradan "Ayarlar"->"İzinler" yolunu takip edin.
3- Bu sayfada gördüğünüz Blog Yazarları başlığı altındaki "YAZAR EKLE" butonuna tıklayarak geçmek istediğiniz hesabı yani abc@gmail.com'u girin ve "DAVET ET" butonuna tıklayın.
4- 3.adımdan sonra abc@gmail.com hesabınıza aktivasyon maili gelecek, bu linke tıklayarak yazarlık davetini onaylayın.
5- Daveti onayladıktan sonra, tekrar google abc@hotmail.com hesabınızı açıp blogger yönetim panelinize gidin ve tekrar "Ayarlar"->"İzinler" yolunu takip edin.
6- Burada yeni eklediğiniz hesap(abc@gmail.com) ve blogun kayıtlı olduğu hesapla(abc@hotmail.com) beraber iki tane yazar göreceksiniz. Yeni eklediğiniz hesabın yanındaki "Yönetici ayrıcalıkları ver" sekmesine tıklayarak hesabı yönetici yapın. Artık her iki hesabınızda yönetici yetkilerine sahip.
7- Artık abc@gmail.com hesabınızdan blogunuzu yönetebilirsiniz fakat eski hesabınız abc@hotmail.com da hala yönetici ve yazar haklarına sahip. Eğer isterseniz "yönetici ayrılıklarını kaldır" diyerek hesabınızdan yönetici hakkını, "kaldır" diyerek de yazarlık hakkını alabilirsiniz.
8- Eski hesabınızla blogunuzun ilişiğini süresiz olarak kestiniz, iyi bloglamalar...

Görüşmek üzere...

2 yorum:

mutfakta bir mimar dedi ki...

Bilgiler çok işe yaradı teşekkür ederim, sayende istemediğim mail adresimden kurtuldum...

Unknown dedi ki...

yazı için teşekkürler büyük bir sorundu benim için de ama sorun çözüldü sayenizde :)