Sayfalar

23 Haziran 2010 Çarşamba

Geçmişe Bakıp Geleceğe Reçete Yazmak


Bloguma en son yazdığım yazıdan bugüne kadar uzun zaman geçmiş. Neden bu kadar ara verdim bilmiyorum ama aslında arada yazılabilecek bir sürü şey oldu. Garip bir dönem geride kaldı. Etkinlikler, dersler, projeler, yaz planlaması... Sıkıntılı ve belirsizlikle dolu geçtiğini düşündüğüm bir dönemi açıkçası verimli kullanamadığımı itiraf etmeliyim. Bloguma yazma konusunda bir süredir gevşek olmamın nedenini de buna bağlıyorum. Özellikle beirsizlik insanı çok yıpratıyor ve insanın kendini geliştirmesindeki en büyük engel bence.

Yaptığım birçok işten alabileceğim maksimum verimi alamadım. Çok büyük kayıp olduğunu ve bu zamanları ilerde çok arayacağımı farkındayım. Ama bu noktada yapmam gereken en iyi işin geçen dönemden hatta dönemlerden ders alıp ilerisi için en iyi planlamayı yapmak olduğunu düşünüyorum. Yaz planlaması ve bu plana bağlı olarak kış dönemini en verimli şekilde değerlendirmem hatta benim gibi olanlar için verimli değerlendirmemiz üniversitedeki sayılı günlerimizde, geri dönüşü olmayan yolda en iyi seçenek olacaktır. Artık bir sağdan bir soldan, dağınık işlerle ilgilenmek, farklı ses tonlarını bir araya getirip gürültü çıkarmak yerine, tarzımızı seçip güzel bir şarkı söylemenin zamanı geldi sanırım. İşte bu yüzden yazın yapacağım staj ve uğraşacağım işlerle yeni sezonda ilgileneceğim şeylerin paralel olmasını hatta ondan sonraki dönemlerde de şu anda belirleyeceğim çizgide ilerlemem gerektiğini düşünüyorum.

Google'da bir şey araştırırken Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı'nın geçmişte yaptığı bir konuşma denk geldi ve orada Türkiye'deki ekonomik sıkıntılar ve belirsizlikler üzerine söylediği bir söz hoşuma gitti;"Şimdi ekonomide yeniden toplanıp önümüze farklı bakma zamanıdır. Geçtiğimiz döneme bakarak geleceğe reçete yazamayız"

Yaz döneminin sonunda bu tür duygulara sahip olmamak hatta böyle bir yazı yazmaya gerek duymamak için sanırım kaybetcek vaktim yok. Size de yaz döneminizi her yönüyle iyi planlamanızı tavsiye ediyorum. Umarım verimli, dolu dolu ve eğlenceli hatta harika bir kış dönemini hazırlayacak yaz dönemi geçirebiliriz.

Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: