Sayfalar

18 Mart 2010 Perşembe

TIME MANAGEMENT

Başlığı neden İngilizce yaptım bilmiyorum ama zaman yönetimi demek. Böyle bir kavram var mı yok mu araştırmadım, sadece yazmayı düşündüğüm konunun başlığının "zaman yönetimi" olabileceğini düşündüm. Belki de başlığa time management dememin sebebi endüstri mühendisliği okuyan arkadaşların aldığı management dersleri (quality management, risk management vs.) gibi böyle bir dersin veya eğitim dalının olması gerektiğini düşünmemdir. Az önce baktımda ücretli eğitimler mevcutmuş bu konuda.

Bu konuda yaralı olduğum için böyle bir yazı yazmak istedim aslında. Evet henüz zamanımı yeterince iyi yönetemiyorum. Hep imrenmişimdir zamanını çok iyi kullanan, değerlendiren insanlara veya yaptıkları zamanlama hatalarından en az zararla çıkmasını bilenlere. Yanlış anlamayın zamanımı yönetmekten zamanımı sürekli ders çalışarak geçirmeyi, ders çalışmaktan sıkıldığım anları da kitap okuyarak renklendirmeyi, oyun yüzü görmeyip film izlememek için yemin etmeyi, sahilde arkadaşlarımla muhabbet etmeyi zamanımı harcamış olarak değerlendirmeyi kastetmiyorum. Zaten bu şekilde bir zaman yönetimiyle başarıya yani amaca ulaşılabileceğini zannetmiyorum. İmrendiğim nokta o anda hangi iş yapılması gerekiyorsa, işe başlanılacak noktayı belirleyip bitiş noktasını da bir sonraki aktivitenin sınırlarına dahil etmeden belirleyebilme. Ders çalışmam gereken zamanda ders çalışıp, gezebileceğim zamanda gezmeyi, oyun oynamak için uygun zamanı seçebilmeyi, aynı zamanda arkadaşlarımada vakit ayırabilmeyi istiyorum. Başlangıç ve bitiş noktalarının ayarlanmasının yanında işe ayrılan sürede çok iyi planlanmalı tabi. Gereksiz fazlalık veya abartılı şekilde kısmak planın dağılmasına neden olur.

Günlük hayatta öğrencisinden işçisine, ceo’sundan öğretmenine herkesin yapması gereken en önemli planlama uyku planlamasıdır. Benim de yapmam gerektiği gibi. Bu gece eğer geç yatıp yarın öğlene kadar uyuyup, yarından 0(sıfır) verim alacaksam bu benim için kötü bir zaman yönetimidir. Oyun oynamam, sinemaya gitmem, spor yapmam hepsi programımda olmalı ama hepsinin süresi gerektiği kadar ve yeri net olmalı. Eğer herhangi birinde zamanlama hatası yapmışsam bunu telafi edebiliyor olmalıyım. İşlerim birbirine karışmamalı, çok şey yapma hevesiyle giriştiğim birden fazla işten hiç birini başaramamış olarak çıkmamalıyım. İşlerimi önemlerine göre sıralayabilmeliyim ve bunlar için ayırdığım sürelerde önemleriyle orantılı olmalı.

Neden lisede daha çok ders çalışmadım, neden daha çok test çözmedim veya neden çok kitap okumadımdan çok kendime neden bundan önce zamanı iyi kullanamadım diyorum. Zaman yönetimini tam olarak yapamadığıma en çok üniversite hayatımda pişman oluyorum. Çünkü aldığımız sorumluluk ve yapmamız gereken şeyler daha önceki dönemlere göre çok daha fazla. İşte bu yüzden zaman yönetimi bu dönemde çok kıymetli oluyor. Ajandadaki işleri zamana en iyi şekilde yayıp, sınırları belirlemek, mantıklı zaman dilimleri ayırmak bu işlerin içerisinden maksimum verimle çıkmanın sırrıdır diye düşünüyorum.

Her günü olabildiğince yüksek verimle değerlendirmek sonuca çok rahat ulaşmayı sağlayacaktır. Bu duyguları hiç hissedemedim ama eğer zamanımı yönetebilmeyi gerçekten başarabilirsem o zaman yaptıklarımdan daha fazla zevk alacağıma inanıyorum. Üniversitede kazanılacak böyle bir alışkanlık iş hayatınada yansıyacaktır ve bu sayede şu anda içerisinde bulunduğum durumdan daha fazla sorumlu olacağım zamanlarıda iyi yöneterek hayatımı kolaylaştırabileceğim. Umarım bundan sonra zamanın kıymetini daha iyi anlayıp, içerisinde bulunulan an içerisinde yapılabileceklerin en iyisini yapabilirsiniz, yapabilirim.


Yaptığınız işin en iyisini, bir de zamanında yapın, o vakit dağ başında bile olsanız insanlar sizi bulur. Thomas Brown

Hiç yorum yok: