Sayfalar

20 Mart 2010 Cumartesi

e-tohum Kampı - 20 Mart 2010

Bir süredir etohum toplantılarından uzak kalınca bu toplantıya gitmeyi uzun süre önceden planlamıştım, nitekim sabah erkenden yola koyuldum ve erken saatlerde Bersay İletişim Enstitüsü'ndeki yerimi aldım. Günün ilk konuşmacısı Google Türkiye ekibinden Deniz Utku'ydu. Deniz Utku'nun konusu SEO(Arama Motoru Optimizasyonu)ydu. Konuşma sonrasında birebir sorular aldığı sırada Google Türkiye ekibinin yaklaşık 15 kişi civarında olduğunu öğrendim. Ayrıca Google'ın Türkiye ofisinde herhangi bir development yapılmadığını sadece satış pazarlamayla ilgili çalışmaların yapıldığını da ilk defa duymuş oldum.

Günün ikinci konuşmacısı Haluk Elçi'ydi. Haluk Bey ODTÜ Makine Mühendisliği mezunu ve Amerika'da işletme mastırı yapmış.Üst düzey yöneticilik tecrübeleri de var Haluk Bey'in. Haluk Bey girşimci yatırımcı iletişimi sırasında hazırlanması gereken gelir-gider tablosundan ve bu tablo üzerindeki kavramlardan bahsetti. Tablo oluşturmada sık yapılan hatalardan, yapılması gerekenlerden, hedef pazarın doğru tahmin edilmesinin öneminden, gelir modellerinin net olması gerektiğinden konuştu. Girşimlerin büyümesinde gelir-gider tablolarının öneminin büyük olduğunu öğrendik. Ayrıca bir soru üzerine bir girişimci için, lider olan bir pazara girip lider markayla rekabete etmek yerine, niş pazara girip lider olmanın daha avantajlı olduğunu söyledi. Girşimcilere ve girşimci adaylarına parayı yönetebilme ve belgeleme noktasında çok önemli tüyolar verdi.

Bir saatlik yemek arasından sonra "yatırımcılara kısa, etkili sunum yapma teknikleri"ni Ertuğrul Belen'den dinledik. Anlattığı konuyu gerçekten çok iyi uygulayabilen bir insan. Çok canlı ve dikkatleri toplayan bir konuşması vardı. Bahsettiği konular çok ilginçti aslında. Yatırımcı arıyorsunuz ve bir gün bindiğiniz asansöre ünlü bir iş adamı, çok iyi yatırımlar yapabileceğine inandığınız bir insan biniyor ve girşiminizi tanıtmak için 30sn lik hayati bir fırsata sahipsiniz. Ayrıca bu 30 snde yaptığınız tanıtım kısa, öz ve etkileyici olmalı ki adam sizinle lobide konuyu uzun uzun konuşmak istesin ve süreç ilerlesin. Böyle bir durumda konuya nasıl girerdiniz, 30 sn de neler söylerdiniz? Öncelikle konuya girişiniz yatırımcıda soru sorma ihtiyacı uyandırmalı. Bunu soru sormak, bir istatistikten bahsetmek, bir şeyi ilan etmek şeklinde mesela "dünyada 5 milyon kişinin .... yaptığını biliyor muydunuz?" gibi bir metod kullanarak yapabilirsiniz.

Gelişme bölümünde de başta yaptığınız işin en çarpıcı noktasından, sizin rakiplerinizden farklı olarak yaptıklarınızdan olmak üzere düşündüğünüz ortaklık şeklinden ve ihtiyacınız olan sermaye ve hizmetten bahsetmek gerekiyormuş. Konuşmanın sonunda ise güçlü, akılda kalacak bir kapanış cümlesi kullanılmalıymış. "Bizimle beraber bu ilke imza atmak ister misiniz?" gibi iddialı bir final cümlesi de yatırımcının girşime odaklanmasını sağlayabilir.
Konuyla ilgili videolar izledik ve canlı örneklerden bahsetti Ertuğrul Belen. Steve Jobs'un her sene yaptığı Apple ürünün sunumuna sade giyimle çıktığını, elindeki ürünün en çarpıcı özelliğini söyleyerek sunuma başladığını ve herkesin anlayabileceği bir dil kullanarak tüm dünyayı konuşmasına kilitlediğini söyledi. Açıkçası bu sunumun çok ilgimi çekeceğine inanmıyordum ama aksi oldu.

Sıradaki konuşmacı Garanti Bankası'ndan Emre GÜzel'di. İnternet sektöründe uzun yıllar çalışmış, tecrübeli bir insan. Konuşmasında sanal pos konusu üzerinde durdu. Sanal poslardaki sorunlardan, sanal pos talep eden firmalarda aranan şartlarından ve sanal posun (+)larından (-)lerinden bahsetti. Sanal posun kulanım prosedüründeki bazı şartlardan dolayı bankaların sanalpos vermeye pek sıcak bakmadığını öğrendik. Ayrıca 3d security sistemininin avantajları, dezavantajları ve bankaların sanal şirketlerle ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmuş olduk. En azından internet sitesinden müşteriye kredi kartıyla alışveriş yaptırmak sandığım kadar kolay değilmiş.

Günün finaliniyse Sporx.com'un kurucuları İlkan Gökyılmaz ve Emre Uğurlu Sporx.com'un kuruluş hikayesinden ve daha sonraki süreçlerden bahsederek yaptı. Çok keyifli bir sohbet oldu.

Bu cumartesi gününü de girşimcilikle dolu bir etohum kampıyla değerlendirmiş olduk. Girşimci ve girşimci adayları için çok kritik bilgiler paylaşıldı. Bu tür ortamların oluşması ve ücretsiz olarak bu bilgilerin paylaşılması gerçekten çok güzel. Bu yüzden Burak Büyükdemir'e teşekkürü bir borç biliriz...

Hiç yorum yok: