Sayfalar

5 Temmuz 2009 Pazar

Efsanelerin Pazarlanma Sırları


Yıllardır hayatımızda çok önemli bir yeri olan, vazgeçilmezliğini inkar edenlerin sayısının gün geçtikçe azaldığı, olmadığı zaman eksikiğini ciddi olarak hissettiğim ve artık marka olmuş efsane yiyecekler var ki bazen düşünüyorumda bu ÜLKER ve ETİ nin bu ürünleri pazarlamadaki sırları acaba nedir diye.

Ama emin olduğum bir nokta varki bu firmalar bu ürünleri pazarlarken bambaşka bir politika kullandılar ve bunu bizden sakladılar. Çünkü bu kadronun yanında bir çok ürün piyasaya çıkıyor, güncelleniyor, değişime uğruyor ama yinede yıllarca hiç bir değişime uğramadan orjinalliğini koruyan efsane kadroya giremiyorlar.

Ben yinede buradan firma yetkililerine bizlere bu tadları sundukları için teşekkür etmeden duramıyorum.

Peki bu efsane kadroda kimler mi var?

1-CİN (ETİ)
2-PUF (ETİ)
3-ALBENİ (ÜLKER)
4- ÇİZİ (ÜLKER)
5-HALLEY (ÜLKER)
6-ÇOKOPRENS (ÜLKER)
7-ÇİKOLATALI GOFRET (ÜLKER)....vs

Bu kadroyu hakeden unuttuğumuz bir kaç isim daha olabilir. Onlardan özür diliyoruz.

Peki bu ürünlerin reklamları mı çok etkiliydi derseniz bence oda değil. Çünkü
reklamlar genelde pek bi sıradışılığı olmayan basit reklamlar olmuştur genelde. "Ülker çikolatalı gofret sevmeyen var mı?" , "Nasıl da yerim ülker çikolatalı gofret" veya "kale küçük ayı büyük" vs...

Bence tez konusu olabilecek(abartmış olabilirm!!) bu konu üzerinde biraz düşünün ve eğer bir fikriniz olursa benimle paylaşmayı unutmayın:)
Görüşmek üzere..

Hiç yorum yok: