Sayfalar

27 Mayıs 2009 Çarşamba

Bilgisayar diyalogları

Kabul etmek gerekir ki bilgisayar dünyası günlük yaşantımızdan çok farklı bir dünya. Özellikle bu sektörün içinde olanların işlerini iyi yapmaları için rutin yaşamlarının oldukça dışına çıkmaları gerekiyor. Çünkü girdiğiniz dünyanın dili, kuralları, düzeni, akışı tamamiyle farklı. Kastettiğim kişiler bilgisayarı hayattı kolaylaştırmak için kullanan insanlar değil, bu insanlarla bilgisayar arasında köprü olan, bilgisayarla insanlar arasındaki iletişimi sağlayan insanlardır.

Tabi sanal dünyanın dili, tarzı farklı olduğu için bu dünyanın içinde olan insanlarla bilgisayarı zorunluluktan kullanan insanlar arasında ilginç diyaloglar oluşması kaçınılmaz oluyor. Bende bu yazımda bu konuda yaşanmış topladığım "yok artık" dedirtecek bir kaç diyaloğu paylaşmak istedim;

*Aloo siyah ekran cikti efendim...
- Yazin kullanici adinizi,
- Yazdim.
- Parolanizi da girin,
- Tamam.
- Garip karakterler akmaya basladiginda klavyeden
F7'ye basin.
- Elimle mi ? .....
- Eee,siz bilirsiniz.

*-Benim sayfalarım gelmiyor.
-Şu anda yurtdışı çıkışımızı sağlayan uydudan kaynaklanan bir sorun var efendim.
-Bir ilgileniverseydiniz siz.
-Şey, uydu uzayda efendim.
-Ha, tamam o zaman.

*- Nasıl bir bilgisayarınız var Ömer bey?
- Beyaz (çileden çıkılır!!:D)

*- Günaydın. Size nasıl yardımcı olabilirim?
- Merhaba. Yazıcım çalışmıyor da...
- Anladım. "Başlat" tuşuna basar mısınız?
- Arkadaşım! Ben Bill Gates değilim. Bana öyle teknik konuşma!(yalan değil:S)

*Müşteri : Merhaba. Ben Aysu. Bilgisayarımdan çıktı alamıyorum. Her deneyişimde "yazıcı bulunamıyor" diye bir ikaz yazısı çıkıyor. Yazıcıyı kaldırdım ekranın önüne koydum, hâlâ "yazıcı bulunamıyor" diyor.

*- Şimdi ekranınızın üzerinde ne var hanımefendi?
- Eşimin doğum günümde hediye ettiği ayıcık. Niye?

* - Mehmet iki sayfa bir çıktım var. Alabilir miyiz?
- Hocam yazıcımız bozuldu, çalışmıyor.
- Ama iki sayfa sadece.

*- Şifrenizi söylüyorum: küçük c, büyük a, küçük n, 7
- 7 büyük mü, küçük mü?

*- Hangi anti-virüs programını kullanıyorsunuz efendim?
- Windows
- O anti-virüs programı değil efendim.
- Afedersiniz; internet explorer`dı.

* - Mehmet ben kendime internet sitesi yapmak istiyorum. Nasıl yapacağım?
- Bende uçak yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim acaba??

*- Buyurun efendim?
- Eee! İlk defa mail gönderiyorum da...
- Tamaam! Ben size yardım edeyim.
- Adresteki "a"yı yazdım da, çevresine daireyi nasıl çizeceğim?

*- Mehmet benim evdeki bilgisayarda virüs var. Ne yapayım?
- Hocam, ben size virüs programı getireyim o zaman?
- Yok yoook istemem virüs programı falan. Bir virüs yetiyor bana...

*- Merhaba, ben Ayşe. Disketimi yuvasından çıkaramıyorum da...
- Çıkartma düğmesine bastınız, değil mi?
- Elbette. Sıkıştı herhalde.
- Tamam hanımefendi, not alıyorum. Bir arkadaş gelir bakar.
- Bi dakka! Disket henüz yuvasına koymamışım, masanın üzerinde duruyor. Afedersiniz.

okuyup gülmesi zevkli ama bence anlatılmaz yaşanır:D..

Hiç yorum yok: